Zespół BMW Sauber jako czwarty zespół w tym roku odsłonił swój nowy model, który w sezonie 2008, jak przewiduje plan rozwojowy dr Mario Theissena, ma zdobyć dla teamu pierwsze zwycięstwo w F1.
Podczas prezentacji oprócz nowego F1.08 obecni byli czterej, dobrze znaniu polskim kibicom współtwórcy sukcesów BMW na torach F1: Mario Theissen (szef zespołu), Willy Rampf (dyrektor techniczny) oraz obaj podstawowi kierowcy: Nick Heidfeld i Robert Kubica.Zespół inżynierów BMW podczas ostatnich kilku miesięcy ciężko pracował nad nową konstrukcją przykładając szczególną uwagę w zakresie aerodynamiki oraz stabilności bolidu podczas pokonywania zakrętów, mając na względzie wprowadzony od sezonu 2008 zakaz stosowania kontroli trakcji. W tym celu zmieniona została przednia oś oraz przeprojektowane zostało tylne zawieszenie. Zdaniem Williego Rampfa, wprowadzone zmiany mają pomóc obu kierowcom na lepszą kontrole bolidu pozbawionego elektronicznych systemów wspomagania jazdy.
Patrząc na bolid z zewnątrz w oczy rzuca się rozbudowany przedni spojler oraz zmieniona tylna część. Malowanie bolidu, wbrew wcześniejszym obawom nie przybrało różowych barw i pozostało praktycznie bez zmian. Logo ogłoszonego niedawno nowego sponsora zespołu- T-Systems- znalazło swoje miejsce w okolicy kokpitu kierowcy.
14.01.2008 13:33
0
Bolid fajnie wygląda ale czy nie przekombinowali. Hmmm... zobaczymy ile z tych nowych elementów zniknie przed sezonem.
14.01.2008 13:36
0
Z wyglądy chyba nic nie zmienili, ale przecież nie jest ważny wygląd.
14.01.2008 13:46
0
Myślę że w tym sezonie prym zdecydowanie będzie wiodło Ferrari, a McL będzie walczył z BMW i Renault o drugą pozycję :) PS/ Bolid bardzo ciekawy, dziwne że wszyscy nagle robią "kołpaki" w stylu Ferrari. To pokazuje jaki krok rok temu stajnia z Maranello uczyniła ;)
14.01.2008 13:49
0
widać Bardzo duże zmiany w Samochodzie F1.08 przedewszystkim nos się bardzo zmienil różni się sporo od modelu F1.07
14.01.2008 13:54
0
Igor i już widzisz zmianę ;) dodali też dziwną "belkę" z tyłu, przed tylnym skrzydłem...pewnie będzie robić większy docisk ;)
14.01.2008 14:01
0
na stronie glownej BMW jest podane po polsku jakie zmiany zostały wprowadzone i po co ;) Bolid fajny, ale ferrari ma lepszy wygląd;P
14.01.2008 14:02
0
kolpaki,inny nos,rozbudowane przednie skrzydlo,nieco zmienione sekcje boczne,dodane piorko z tylu i nieco krotszy tyl,to rzeczy ktore od razu rzucaja sie w oczy.Igorze nie pij z rana;)
14.01.2008 14:03
0
Albo więcej hałasu. wszystko zobaczymy na torze. Mam nadzieje, że malowanie będzie na tyle wyróżniające, żeby dojżeć Roberta w kolumnie bez HD.
14.01.2008 14:16
0
Mam prośbę do kogoś kto zna się dość dobrze na Angielskim żeby włączył stronę http://www.bmw-sauber-f1.com jest tam przekaz na żywo ( aktualnie leci tam powtórka ) ustawił na 26:40m i przetłumaczył co Mario mówi o skrzyni
14.01.2008 14:28
0
Chłopaki gdzie można więcej zdjęć zobaczyć???
14.01.2008 14:35
0
na pierwszy rzut oka juz widac ze jest wyszstko zmnienione... przód ,tył nad silnikiem widac !!
14.01.2008 14:49
0
Bolid super. Myślałem jednak, że będą jakieś ille elementy w innych kolorach niż wczesniej. Zobaczymy co ta maszyna potrafi. Już nie mogę się doczekac.
14.01.2008 15:13
0
oby ładnie śmigał to bedzie super...
14.01.2008 15:21
0
Filipek4 na przykład na oficjalnej stronie F1 , www.formula1.com nie ma nikogo kto by przetłumaczył ? :( chociaż mniej więcej.
14.01.2008 15:31
0
co to za taboret stoi obok Kubicy?
14.01.2008 15:54
0
Lolz 2 tematy z prezentacji. Ciekawe czy sa tam nasze wpisy czy wykasowali
14.01.2008 15:57
0
wtrace sie jeszcze . W tatmym roku mcl nie mial oslon jak ferari a mimo tego byl szybszy.
14.01.2008 16:09
0
Bolit 2007 odmłodzony, tylko kierowcy rok starsi. Ciekawy 2008
14.01.2008 16:09
0
Szczerze jestem milo zaskoczony zmianami oczywiscie tylko wizualnymi jak z ich efektywnoscia niedlugo sie przkonamy. Przedni spoiler zupelnie inny wielki, masywny w porownaniu z Mc mam nadz ze bedzie to radical evolution jak powiedzial Rampf:)))
14.01.2008 16:43
0
Skrzydełka wikinga zostały. Będzie na co nadziewać McLareny! :-)
14.01.2008 16:47
0
Nikt nie pisze o kołpakach?
14.01.2008 16:57
0
Tłumaczenie dla PrzemeQ: Nie jestem specem od skrzyni biegów wiec tak wyglada mniej więcej tłumaczenie fragmentu od 26:40 minuty: Pytanie: Czym w istocie jest tzw szybka zmiana biegow? Odp: Jest to bezprzewodowa/bezstykowa zmiana, innymi słowy bezstykowa trakcja. W praktyce oznacza to, ze przez pewien moment włączone sa 2 biegi jednoczesnie. Trwa to zaledwie kilka milisekund i jesli ten proces nie jest w pełni kontrolowany wtedy skrzynia wylatuje w powietrze.
14.01.2008 17:05
0
Zaprezentowane zmiany napawają optymizmem i nic tylko poczekać na porównanie jak one się mają na tle zmian przeprowadzonych przez konkurencje. W polsatowych wiadomosciach powiedzieli też o zwiększeniu mocy silnika, co na pewno by się przydało temu wózkowi - czy ktoś może to potwierdzić z bardziej wiarygodnych źródeł (na stronie zespołu nie ma nic o tym)?
14.01.2008 17:38
0
easyrider McLarena to oni zobaczą jak ich będzie dublował
14.01.2008 17:43
0
Czyli BMW nie w pełni kontroluje tą całą zmianę bezstykową, dzięki czemu udaje im się ładnie wysyłać skrzynię w powietrze.
14.01.2008 17:48
0
ciekawe czy skrzynie wymienili;) mam nadzieje ze bolid dobry szybki i niezawodny:) a przedni spojler jest niczego sobie
14.01.2008 17:56
0
W trakcie prezentacji Mario wspomniał o tym, że w związku z nowymi przepisami dotyczączymi ilości kilometrów, które mają być pokonane na jednej skrzyni biegów zdecydowali się na zaprojektowanie kompletnie nowej skrzyni biegów.
14.01.2008 17:57
0
Jak dla mnie to opony są większe ;p
14.01.2008 18:05
0
Aby podsumowac temat skrzyni biegów z prezentacji.. W trakcie projektowania prototypu rozwalili juz 2 skrzynie. Problem jest w tym, ze to nie chodzi tylko o sama skrzynię biegów ale o całą mechanikę tj: hydrauliczne aktywatory i jednostkę zarządzająca całą elektroniką, która jest nowa w tym sezonie i dlatego już rozwalili te 2 skrzynie:)
14.01.2008 18:27
0
Joe a co tu pisac o kolpakach??? w zaszlym sezonie wywolaly zdumienie i poruszenie kiedy Scuderia zdecydowala sie na ten krok ... Z teg oc opamietam oprocz aerodynamiki maja wplyw na chlodzenie hamulcow:)
14.01.2008 18:28
0
Miejmy nadzieje że dobrze spisze sie ten nowy bolid w tym sezonie. Pozdrawiam :)
14.01.2008 19:43
0
Ciekawi mnie jedna nieścisłość, dziś na polsacie powiedziano, że bolid oprócz nowej aerodynamiki ma wzmocniony silnik w stosunku do poprzedniego modelu. Czy to tylko dziennikarska wtopa czy teamy mogą jednak kombinować przy silnikach?
14.01.2008 19:49
0
Co do kołpaków to jeszcze jedno wyzwanie dla niemieckich mechaników. I bez tego mieli oni spore kłopoty :/
14.01.2008 20:10
0
Przewyjebany :)) te czarne koła dodają mu agresji, a biel.. no biel jak to w Dubaju. Dla mnie w pytę bomba. A nos wcale nie jest jakoś szczególnie nowy. Ta koncepcja "pługa" pojawiła się już w tamtym roku w ostatniej części.
14.01.2008 20:39
0
nie wiem czy wy zauwazyliscie ale w przednich kolach są tak jakby kołpaki podobne do tych jakie ma Ferrari w swoim bolidzie
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się